Ack, ack, ack... tocket elände! 😲

 
 
 
 
 
 
 


KÄRASTE ELÄNDE!
 
 


Kan du hasta dej hit på eviga momangen? 

Ack, ack, ack, tocket elände!

Varför ska jordens alla olyckor drabba mej?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Har du hört berättelsen om gubben som gick te skräddaren för å sy
sig en kostym, å dä sluta å mä att han fick sej en fingertyta?
 
 

Då förstår du vad som hänt!
 

Gnällspiken skulle göra sej te för mej å sätta på tvättmaskinen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Men min gubbe å de häringa nymodiga maskinerna passar liksom inte ihop.
Han hävde i allt va han kunde hitta.
Skitiga ladugårdsbyxera, tillsammans mä mina vita underkläder å mi fina, dyra yllekofta.

Så satte han vredet på 90 grader å starta!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Jag var lyckligt ovetandes umet, te maskin centrifugerat å gått färdigt.
Då va underkläderna blåa, å yllekoftan i storlek mä en tumvante.

Kära hjärtanes Elände, va ska jag ta mej te?
Nu får jag rakt å gå naken underte, utan både höfthållare å gördel.

Å den fina yllekoftan, kan du tänka dej va Gnällspiken tog sej för mä den?
Han reste stegen emot trädstammen å klättrade upp å la in den i fågelholken.

Du ä ju så välväxter å varmer, Jämmer lilla.
Så där tycker jag kofta di gör bättre nytta, sa han.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Hälsningar Jämmer.

Kommentera här: