Alla verkar vara sjuka... 😤😧

 
 
 
 
 
 
Hallå där, bästa Jämmer! 😉
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag har ringt och ringt till dej, men du svarar ju aldrig!
 
Du är väl inte med Gnällspiken ute och fiskar, för allt i världen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu förstår du att jag behöver lite sällskap... av dej!
Jag behöver även dina gedigna sjukvårdskunskaper.
 
Min moster Hulda, som ju tillhör dom äldre-äldre,
(som man brukar säga), har blivit riktigt krasslig.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mer än vanligt tydligen, och min kusin Vivan vill att jag kommer.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Oss emellan, så är jag ju inte speciellt förtjust i varken moster Hulda
eller nippertippan Vivan. Men jag borde väl anstränga mej för släkten.
 
Snälla Jämmer, kan inte du följa med som moraliskt stöd??
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Du kan ju allt om sjukdomar, så du kanske kunde bränna till Vivan' s
vassa tunga, om hon ska vara så däringa förskräckligt riktiger, du vet.
 
 
 
Tråkmånsen kan jag i alla fall inte ta med, för han är också sjuker. 😦
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hör av dej meddetsamma... från Elände

Kommentarer:

1 Överste Adelsparre:

God eftermiddag Elände!

Jag läser mellan raderna att du kallar in din bästis som expert på att ge diagnoser.
Hon gav sin make en stor dos av choklad, som visade sej vara en laxerande medicin. Den gav honom en riktig åktur ur sängen med täcket med sig.
Det visade sej att bästisen är inkompetent!
Han fick för högt gastryck, stackars make.

Kommentera här: