"Sjungit på sista versen"...

 
 
 
 
 
 
 
God eftermiddag på dej, Jämmer lilla! 😚
 
 
Nu ska du få höra vad som hände här i våran stuga!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Du vet ju att Tråkmånsen och jag, vi har inga hemligheter för varandra.
Så jag läste för honom det du skrev till mej om Gnällspiken.
Att han hade varit så företagsam och satt på tvättmaskinen.
 
Nu gick det ju som det gick och Tråkmånsen tyckte att det varit bättre
att Gnällspiken hade satt på gumman sin, alltså dej, Jämmer lilla. 😀
 
Vad tror du hände??? Jo, nu skulle min gubbe vara lika duktig!
Jag ska allt visa att jag inte är sämre än den där pratkvarnen, sa han.
 
Men det var inte tvättmaskinen som han skulle sätta på, utan diskmaskinen!
 
För se tvätt det fanns det ingen lortig, det hade jag allt sett till att hålla efter.
Det blir ju så' n förskräckligt unken lukt om kalsongerna ligger där otvättade.
 
Nej, Tråkmånsen skulle för en gångs skull anstränga sej med att köra igång
diskmaskin. Hela diskbänken var full med disk för vi hade haft matgäster.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu var det så olyckligt, Gud bevars, att disktabletterna hade tagit helt slut.
 
Än se' n då, tänkte jag... disken dör väl inte om den ligger där på diskbänken
en dag, för vi ska ju till lanthandeln imöra och då gäller det att köpa tabletter.
 
Innan jag visste ordet av så hade gubben slängt in disken i maskin, och inte
nog med det, utan han hade också hällt i vanligt diskmedel i maskin. 😲
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nej, dra mej baklänges på en kälke... kan du gissa vad som hände??
Ja, det kan du väl, för det kan ju varenda vettig människa fatta med tårna!
 
Diskmedlet fullständigt vällde ut över hela köket, och plötsligt sa det PANG!!
 
Där hade diskmaskinen sjungit på sista versen, och nästan Tråkmånsen också.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hädanefter ska gubben få sköta disken varenda dag, och den ska handdiskas!
 
 
Jaa, du Jämmer lilla, vad ska en med gubbarna till?? En kan allt undra. 🤔
 
Kanske skulle ta mej en kvällspromenad över Mossen.. hmm, den där Uno.... 🙄
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi hörs... från Elände 😜

Kommentera här: