Tvärnit från gubben! 😣

 
 
 
 
 
 
 
Hejsan svejsan, på dej Jämmer lilla! 😄
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tackar, tackar för gratulationen, min bästaste bästis! 😊
 
Men nu höll du allt dårakt å skrämma halvt ihjäl mej, när du berättade om
Gnällspiken och hans bravader... det kunde ju gått käpprakt åt fanders. 😲
 
Hoppas att han har fått sej en rejäl läxa... en rejäl rotablöta fick han i alla fall.
 
Jo, du förstår Jämmer lilla att jag måste erkänna en sak om Tråkmånsen.
Han satte sej på tvären på det bestämdaste när jag frågade om ni kunde få följa med.
 
Det är ju bara vart tionde år som en fyller jämna och då vill en ju ha med sej sin bästis.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När jag nu skulle till och fylla och vi skulle slå på stort och åka utomlands, så ville jag
ju förstås att du och Gnällspiken skulle följa med... men det blev tvärnit från gubben.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vad gör man inte för husfriden??? Det är ju du Jämmer lilla som har lärt mej, vetja.
 
Man tiger och samtycker... man biter ihop och lider och ångrar sej att man lovade att
älska i nöd och lust... för det är ju banne mej mest nöd tycker jag med handen på hjärtat.
 
 
När vi nu verkligen skulle komma iväg utomlands, så var det ju lika bra att slå på stort.
Vi grunnade & grunnade... till slut ramlade poletten ner, och vi var plötsligt helt överens!
 
Naturligtvis skulle vi åka till Gotland!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Du kan aldrig drömma om vad vackert det var där!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Imorgon är ni hjärtinnerligt välkomna på kafferep och då ska vi berätta allt från resan.
 
Ja inte allt förstår du Jämmer lilla, för det hände en liten incident som är hemlig, för
alla utom för dej... det hände sej att Tråkmånsen blev sjuk i mansförkylning. 😤😧
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Då smet jag ut för mej själv en stund en kväll, för jag blidde så trött på karlskrället!
 
Det ska jag berätta för dej när vi är alldeles för oss själva på våran "hemlisbänk".
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi ses imöra... från Elände

Kommentarer:

1 Sir Winston :

Goddag!

Jag, vid namn sir Winston har bara en enkel förklaring om att jag var med Elände.
Jag hoppas att Elände har glömt vad det handlade om för det var ju bara en dröm!

I min dröm såg jag att jag satt å körde Mach 1:an med drömmen Elände breve mig.
Jag vaknade kallsvettig och pustade ut, för dä va inte sa' nt.
Kanske??????

Kommentera här: